pátek 30. března 2012

Návštěva, Inuyama a Kyoto

Tak v týdnu od 10. do 17.3. jsem měl v Japonsku příjemnou návštěvu. Přijeli za mnou Adam & Jane. Toš chtěli prozkoumat nějaké krásy Japonska, a tak využili mé stáže zde a přijeli se podívat do Země vycházejícího Slunce.
Dorazili v sobotu 10.3. O jejich cestě a výletech v Japonsku si můžute přečíst na jejich blogu. V sobotu, kdy přijeli jsme akorát poseděli u mě a kecali jsme. Večír jsme si zašli na okonomiyaki a naplánovali jsme si výlet do Inuyamy a Kyota.



Inuyama
V neděli jsme pak brzy ráno vyrazili na autobus a hurá do Inuyamy, která se nachází vpodstatě na cestě do Kyota. Sjei jsme autobusem do Tokya, kde jsme přesedlali na SHINKANSEN - přeci jen, když jsme v Japonsku, tak jej musíme vyzkoušet. A musím říct, že kdyby Adam s Jane nepřijeli, tak bych asik o tento zážitek přišel. Tak jsem si koupil lístek - A&J nemuseli, bo s kupili JR Pass - to je takový pas pro turisty do Japonska, který stojí 28 000 JPY na 7 dní a můžou pak jezdit během těch 7 dnů zadarmo jakýmkoli vlakem, který spadá pod JR (Japaneese Railwais) + taky platí na 2 druhy shinkansenu!! No vyplatí se to, pokud chcete hodně cestovat. Já jelikož mám roční vízu, tak se beru už jako "stálý obyvatel" a ne jako turista a tím pádem jsem toto koupit nemohl, takže jsem musel vše platit - a to cestování tu je k..... drahé!!
Toš jsme si mohli vybrat ze dvou druhů shinkansenu (Hidari a Kodama). Jelikož, když jsme dorazili na nástupiště, jel Kodama, tak jsme nastoupili do něj - no samozřejmě jsme vzali ten nejpomalejší! Ten vlak se ani neměl šanci rozjet, bo furt někde stál. Tak ale nakonec jsme dorazili do Nagoyi a tam jsme přesedlali na místní vlak a jeli jsme do Inuyamy.
Inuyama je takové městečko s hodně známým "hradem", který jsme chtěli navštívit, a je spjato se samuraji. Toš hned na začátku se nám moc nedařilo. Dojeli jsme na nádraží a z něj jsme pak vyrazili - bohužel špatným směrem! Hledali jsme nějakou mapku, nebo ukazatel, podle čeho bysme poznali kam vyrazi - a ..... prd! No tak jsem se nakonec zeptal jednoho japonského dědečka svou lámanou začátečnickou japonštinou - no nejprve vůbec nepochopil, co vlastně chcu, ale pak se chytil a začal zase to svou nelámanou, "profesionální" japonštinou vysvětlovat, kam se máme dát - no a byl jsem tam, kde na začátku ;D Nakonec jsme se ale rukama/nohama domluvili a zjistili jsme, že jsme na špatné straně nádraží! Toš jsem poděkoval a šli jsme. Cestou nádražím jsme potkali taky turistické informace, tak jsme se zeptali ještě tam - dali nám mapu a poslali nás správným směrem.
Tak jsme došlí k tomu "hradu". Hned u něj nás ještě zastavili dva Japonci oblečeni v dobových věcech, jako samurajové, tak se nás hned začali ptát, jestli se s něma chceme vyfotit, toš jsme souhlasili ;) Ten jeden nám dokonce půjčil i katanu do ruky - akorát si myslím, že ostrá nebyla, ale zapomněl jsem to zkontrolovat - inu, stejně jsem neměl šátek od Whitney, abych jej přefik, jak Kevin Costner v osobním strážci ;) Toš jsme zase poděkovali a šli jsme se podívat do "hradu". No pěkná stavba, ale s hrady v evropě se to fakticky nedá srovnat. Byla to taková několika patrová budova - moc hezky zdobená. Toš jsme šli aj dovnitř, ale jako ve všech různých japonských budovách toho moc k vidění nebylo. Byla uvnitře tedy maketa toho "hradu" a pár samurajských brnění, ale to bylo tak vše. Jo holt ti Japončíci byli skromní a skoro nic nepotřebovali ;)
Po projití "hradu" jsme vyrazili ještě k řece, bo Adam našel, že se tam dá aj jít na nějakou projížďku lodí. No bohužel jsme dorazili pozdě, tak už měli zavříno. No co se dá dělat, tak jsme vyrazili z5 na nádraží a vlakem pak do Nagoyi a z ní o5 shinkanzenem do Kyota.

pár fotek z Inuyamy:
pěkný dráček ;)

A&J

Jane u rozkvetlých ume (něco, jak švestky)

"hrad" v Inuyamě

Adam

Jane

pohled na nádvoří

brnění

maketa "hradu" a v pozadí A&J

a z dálky - skoro jak hrad na Kuňce ;D
Více fotek na blogu A&J

Kyoto

Do kyota jsme dorazili už celkem za tmy. Toš jsme na nádraží posbírali nějaké mapky a letáčky na půjčovny kol a vyrazili jsme do hostelu, který jsme měli objednaný. Ubytovali jsme se pak jsme chtěli vyrazit na véču. Toš než se ti dva ubytovali, tak jsem se té holčiny, co měla nastarosti recepci zeptal, kde by se dalo zajít někam na véču. Naštěstí uměla dobře anglicky, bo bysme asik jinak chcípli hlady, než bych se s ní nějak domluvil ;D Doporučila nám nějakou uličku, kde maj spoustu různých restaurací, takže tam byl obrovský výběr, což neznělo špatně. Ještě mi aj ukázala, kde jsou chrámy, které byly v tu dobu večír osvětleny lampiony. No když A&J došli, tak jsme jim to zopakovali a dohodli jsme se, že se na ty chrámy mrknem další den, respektive noc. A jelikož jsme byli už všichni hladní, tak jsme vyrazili k těm restauracím. Toš v těch uličkách byl fakt hodně široký výběr různých restaurací, ale ty ceny taky docela nasvědčovaly tomu, že je to turistické místo. Nakonec jsme jednu restauraci našli a vlezli jsme do ní. Uvnitř se nás ujala jedna příjemná servírka, která nás dovedla ke stolu, ještě nám dala vybrat, jestli chcem západní (sezení na žitlích) nebo japonský styl (sezení na zemi) - samozřejm jsme brali japonský, ať je ten výlet se vším všudy! Toš tak jsme dostali jídelní lístek, naštěstí v angličtině, a začali jsme vybírat. Toš ceny byly zajímavé, ale aj tak jsme si něco objednali - Adam měl nějaký steak z lososa, já si dal tempuru a už si ani nepamatuju, co měla Jane. Nicméně, co mě překvapilo, že k těm jídlům nebyla rýže - tu si člověk musel objednat zvláště, tak jsme si ji ještě museli doobjednat potom, co nám to jídlo donesli, bo jsem s tím tak trochu nepočítal. Toš a nakonec jsme si dali nějaký drink - já měl horké saké, Adam nějaký drink z brambor a Jane cosik z pšenice, či co. No po večeři jsme vyrazili z5 na hostel, cestou jsme si koupili ještě nějaké saké a snídani na druhý den. Na hostelu jsme se pak ještě nachvíli slezli u A&J, kteří měli soukromý pokoj - popili jsme saké a naplánovali druhý den. Já se pak vydal na společný pokoj, kde jsem byl ještě s dalším 4 týpky. Tam mě teprve čekalo překvapení - měli tam 2-poschoďové postele. Spodní už byly obssazené, tak jsem musel spát nahoře. No když jsem lezl na tu postel, tak jsem si říkal, že ta nevydrží. To bylo vratké jak šlak - říkal jsem si, že jestli se večír budu moc převalovat, tak to ta postel nevydrží, a chudák ten Američan, co spí podemnou! No vydrželo to, ale byl to zážitek.
Nějaké forky z večeře:

steak z tuňáka

nějaký mix mořských plodů

tenpura

a saké ;)


Druhý den jsme pak vstávali v 7 ráno, abysme toho stihli co nejvíce. Jelikož A&J neměli budíka, tak jsem měl za úkol je vzbudit. Toš ještě před tím jsem si šel dát trochu vody a v kuchyni jsem podkal toho amíka, co spal pode mnou. Ten mi řekl, že venku sněží - toš a byla to pravda! Tak jsme šelvzbudit ty dva a hned jsem jim to aj oznámil - no Adam mo nadšeně nevypadal, o Jane nevím, bo ta prý ani nepostřehla, že jsem přišel vzbudit ;D Tak jsme pak posnídali a před osmou jsme vyrazili k našemu prvnímu chrámu, který se nacházel kousek místa, kde jsme si chtěli půjčit kola, abychom se po Kyotě mohli dopravovat po vlastní ose a nemuseli jezdit městskou. Toš pěkný chrám, ale po nějaké dob v Japonsku mě to už příjde všechno tak nějak nastejno - ty chrámy se uvnitře zas tak neliší. Ale zahrady mají nádherné!!
Druhým chrámem v pořadí byl chrám Toji. Tam byla celkem pěkná zahrada a taky pagoda. Bohužel se ale do té pagody dalo vlézt jen do prvního patra a nahoru se člověk nedostal, ale i tak to bylo pěkné.
Další chrám vpořadí byl Tofukuji. Ten jsme chvíli hledali, ale nakonec našli. Tam se dalo pochodit jen zvení, ale měli tam obrovskou bránu, která se mi hodně líbila. Pak tam byla zahrada se sakurami (japonské třešně, či co), ale jelikož byla letos dlouhá zima, tak ještě nic nekvetlo, tak nemělo ani smysl do ní vcházet.
Tak jsme vyrazili dál na svatyni Fushimi Inari-Taisha. Byly to budovy nabarvené na oranžovo, tak alespoň vypady docela živě. Součástí této svatyně byla taková stezka skrz oranžové brány, který byly jedna vedle druhé a lemovaly tu stezku téměř furt. Tak jsme si prošli takový okruh (cca 4km), ale po chvíli už to člověka tak trochu přestane bavit, bo je to furt dokola totéž. No cestou jsme dostali hlad, tak jsme si říkali, že až dojdem z5 ke kolům, tak vyhledáme nějakou restauraci a zajdem na jídlo. Jenže ještě před koncem jsme  narazili na takový malý domeček, který měl před dveřma jakéhosik vycpaného mývala, či co. Tak jsme si ho vyfotili a všimli jsme si, že tam mají nějaká obědová menu, tak jsme vlezli dovnitř, že to vyzkoušíme. Byla tam taková japonská babička, která byla úplně super. Toš jsme si objednali jídlo. Fajné to bylo! Po jídle nás pak ta babička tak trochu spovídala, tak jsme kombinovali japonštinu s angličtinou, ale pobavili jsme se ;D Nakonec nám dala aj nějaké dárky, fakt super babka - to se mi tady v Japonsku líbí asik nejvíc, že ti lidi se k sobě chovají úplně jinak, než v evropě.
Dál jsme pak ještě vyrazili na poslední chrám tohoto dne - Kiyomizudera. Tenhle chrám patřil k těm osvětleným v noci. Opět chrám s pagodou - toš pěkný byl, akorát se opět dovnitř jít nedalo. No tak jsme to zkoukli zvenčí a prošli jsme si uličku se suvenýry. Nakoupili jsme různé blbůstky a pak jsme se rozhodli, že si koupíme véču, pojíme na hostelu a pak po setmění vyrazíme na ty osvětlené chrámy.
Po večeři jsme vyrazili na ty osvětléne chrámy. Cestou jsme doufali, že zahlídnem nějaké geishi nebo maiko (učednice na geishu), ale asik už bylo pozdě a všechny byly různě zalezlé v čajovnách. Vyrazili jsme k nejvzdálenějšímu chrámu. Tam jsme potkali nějaký průvod, který se zrovna chystal na cestu. Tak jsem čekali, co se bude dít. Dorazila rikša s nějakou holčinou, která měla na obličeji masku lišky. Pak se průvod dal na cestu a šel k tomu dalšímu chrámu. Chvíli jsme šli s něma, ale strašně se loudali, tak jsme je předběhli a vydali se vlastní cestou. U druhého chrámu jsme se trochu zdrželi, tak nás tam ten průvod dohnal, toš jsme zas počkali, co se bude dít. Proběhl nějaký "obřad", asik posvěcení chrámu, či co, ale nic moc zajímavé. Toš jsem si to vše prošli a dorazili jsme o5 ke Kiyomizudera. Pak jsme vyrazili zpět na hostel. Ještě jsem si dali saké a šli jsme spát utahaní jak koťata.
Fotky ze druhého dne:




































Poslední den v Kyotě jsme opět začali celkem brzo - v 7 budíček, snídaně a zas před 8 jsme vyráželi. Měli jsme v plánu další chrámy a začínali jsme jedním, který se nacházel na opačném koncu města, než náš hostel. Toš  jsme si naplánovali cestu a vyjeli jsme. Bohužel jsme ale blbě zahli (asik o kilometr dříve), tak jsme tak trochu zabloudili. Nicméně jsme dojeli na parkoviště, kde byli taxikáři, tak jsem se jich zkusil zeptat - no .... Sice jsme se v japonštině učili zeptat se na cestu a taky, jak se odpovídá, jenže to co mi odpověděli oni, tak nemělo s tím, co jsme se učili, nic společného, takže jsme byli v prdeli jak Baťa s dřevákama ;) Jediné co jsme potřebovali bylo, aby nám ukázali na mapě, kde jsme, ale to zas nedokázali pochopit oni. No nakonec po dlouhé době jsme konečně zjistili, kde jsme a kudy se dát, tak jsme vyrazili dál. Prvním chrámem byl Ninnaji. Chrám to byl celkem velký, tak jsme si ho prolezli a vlezli jsme taky do jedné budovy, toš pěkné to měli. Nejvíc se mi ale fakt líbí ty jejich zahrady, škoda jen, že ještě nekvetly sakury (japonské třešně).
Po prohlídce jsme vyrazili k dalšímu chrámu - Kinkakuji. Ten je zajímavý hlavně velkou zahradou a zlatým pavilónem - taková menší stavba, jejíž stěny jsou natřeny zlatem. Toš hodně zajímavé to bylo ;)
Dalším plánovaným místem byla svatině Shimago, ale ta zas tak zajímavá nebyla. Toš jsme ji rychle prošli a vyrazili jsme k chrámu Ginkakuji.
Cestou jsme plánovali ještě zastávku na oběd. Toš jsme našli nějakou hospůdku a vpadli jsme do ní. Jelikož to nebo poblíž žádného turistického místa, tak ti zaměstnanci byli hodně překvapení, že k nim zavítali nějací turisti a přišli se na nás podívat aj lidi z kuchyně ;D Tak jsme si dali jeden set, který obsahoval rýži, miso polévku, tempuru (smažené mořské plody a zelenina obalené v těstíčku) a sashimi (syrové mořské plody). Dobré to bylo, ještě jsme si dali aj pifko a vyrazili jsme dál. Všichni se s náma loučili, jak by nás znali rok!
V Ginkakuji se nachází "stříbrný pavilon". Tento pavilon měl být pokryt stříbrnou folii, ale nikdy k tomu bohužel nedošlo, nicméně pořád je znám pod tímto názvem. Opět tam byla nádherná zahrada.
Poslení chrámem, který jsme navštívili Heian Jingu. Taková oranžová svatyně s obrovskou zahradou. Do té jsme ale nešli, bo ještě skoro nic nekvetlo, tak jsme si řekli, že to nestojí za to.
Tak jsme ještě vyrazili donedaleké zoo a pak zpátky na hostel, kde jsme si nechali své věci, vrátili jsme kola a vyrazili jsme zpět do Tsukuby. Opět jsme jeli shinkanzenem a tentokrát jsme si už vzali ten rychlejší. Kolem 9h večer jsme dorazili do Tokya a pak ještě autobusem do Tsukuby.
Fotky z posledního dne:






























Ve středu, čtvrtek a pátek jsem už pak ponechal A&J svému osudu a já se vrátil ke své práci. A&J se ve středu jeli podívat na nějaké bonsaje. Ve čtvrtek pak vyrazili na mt. Tsukubu a večír jsme pak ještě zašli na sushi. Musím říct, že až na jedny chobotničky jim to chutnalo ;) No a v pátek pak vyrazili do Tokya, kde měli zajištěný hostel a v sobotu pak dom.

Toš toť prozatím vše. Ještě mi sem chybí hodit pár příspěvků, ale ty už postnu asik až z domova ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat