sobota 14. ledna 2012

Nejvyšší stojící Buddha

Tak nějak zjišťuju, že docela flákám tyto příspěvky a většinou je píšu s týdenním zpožděním - no ale aspoň tak, zkusím se polepšit ;)



Minulý pracovní týden nebyl prakticky ničím zvláštní, až na to, že měl jen 3 pracovní dny (4-6.1.). Takže utekl docela rychle a než jsme se nadáli, by tu pátek. Tentokráte jsme ale v pátek vynechali pravidelný movie club. Důvodem byl odjezd jedné z Agněžek zpátky do Polska. Jelikož to byl poslední její večer v Japonsku, tak jsme se dohodli, že nebude filmový klub, ale že si zajdeme na sushi a pak rovnou na rozlučkovou párty do naší oblíbené hospůdky ;) Já, jelikož mě sushi moc nenadchlo, jsme se na začátku večera trhnul a raději jsem si zašel na badminton. Byla to docela sranda, zase jsem si pořádně zahrál, ale ta kosa v tělocvičně mi dává zabrat. No aspoň jsem se naučil hrát v teplácích a mikině :-D Po dvou hodinkách sportování, jsem opustil badmintonisty, došel jsem dom, umyl jsem se a vyrazil jsem za zbytkem do hospůdky. Toš bylo to fajn, pokecali jsme si a rozloučili se s Agněžkou. Už tu moc lidí nezbývá ;D
Sobotu a v neděli jsme pak celkem prolenošili, i když já jsme se tedy hlavně věnoval nějakým vyhodnocením naměřených dat, abych věděl, na co se vrhnout v následujícím týdnu.
Jelikož v pondělí byl další státní svátek, tak jsme si naplánovali výlet do Ushiku Daibutsu, kde se nachází nejvyšší stojící Buddha (cca 120 m). Vyrazili jsme ráno v 10h na kolech. Jelikož se nikdo nechtěl přidat, tak jsme jeli jen ve třech já, Kuba a Táňa - takže místo obvyklého mezinárodního výletního kroužku jsme jeli jen v česko-slovenské minibandě! Toš cesta to byla docela dlouhá, trvala nám cca 1h a 15min. Vyšlo nám krásné počasí, takže jsme v půlce cesty sundali bundy a jeji jen v mikinách -  bylo jak na jaře, úplně jasno a teplota okolo 15 °C. Tak kolem půl 12 jsme dojeli k Buddhovi. U toho Buddhy se nachází také dost velký hřbitova, nicméně i tak je to pěkné turistické místo. Nachází se tam obrovská zahrada, která je od jara až do podzimu krásně plná různých květů - my jsme bohužel dojeli v zime, tak jsme z toho viděli prd :( Ale krom kyte se v tomto areálu nachází taky malé jezírko s kapry a kachnami, které lze krmit. Koukali jsme na malé děti, jak je krmí, a říkali jsme si, že za chvilu těm kaprům narostou i nohy, aby mohli zbytky toho žrádla sbírat i ze břehu. Krom těchto kaprů tam mají i králíky, mezi které se dá jít a pohladit sije, pak i "výběh" s veverkama, které se člověka vůbec nebojí a umí i poslouchat a umí i česky, kouknul jsem totiž na jednu a řekl jsem: "Pojď sem ty hajzlíku!", no a veverka udělala "hop" a byla u mě, fakt super ;)  No a dále tam měli i cvičené opičky, které tam měly i představení. Toš pěkné to bylo, jen mi tak trochu připadalo, že ty opičky to moc nebaví!!
No poté, co jsme obešli všechnu zvířenu a omrkli vystoupení opiček, tak jsme vyrazili do Buddhy - ano DO ;) Do té sochy se totiž dá jít - je to takové "muzeum", nachází se tam různé modely ze stavby tohoto díla. Pak různé fotografie míst, která jsou nějak spojena s Buddhovým životem. Dále se tam nacházely i různé artefakty spojené s buddhismem. Zajímavá je místnost se zlatými Buddhy - tam je celkem zvláštní, že u těch Buddhů je i štítek, na který, když si zaplatíte, vyryjí vaše jméno, ale bohužel až po tom, co umřete - cenu jsem nezjistil ;) A to nejdůležitější je, že se můžete nechat vyvézt výtahem do hrudi Buddhy (85 m), kde jsou okýnka pro výhled - bohžel ta okýnka jsou hrozně úzká/malá, takže výhled nic moc, ale i tak to stojí za to.
Byl to parádně strávený den - kolem 3h odpoledne jsme se vydali zpět dom. Byla to docela dobrodružná cesta, abychom totiž nejeli stejně, tak jsme se vydali přibližně daným směrem a projížděli jsme různé uličky, ale nakonec jsme zdárně dorazili. Dojeli jsme hrozně hladoví, tak jsme se rozhodli, že rovnou zajdem někam na véču, ale jelikož bylo ještě před pátou, tak všechno bylo zavřené - fakt děs!! Tak jsme došli ke mě, bo já jsem měl aspoň pár naložených kuřecích řůzků, které jsem plánovla pro sebe na véču - tak jsme je ve třech snědli, no byla spíš taková jednohubka, ale stačila, než otevřeli restaurace ;) Toš jsme ještě večír vyrazili na indii. Tak jsme si dal "beer set" a byl jsem nejspokojenějí člověk na světě ;)
Toš dobré to bylo a byla to krásná tečka za tímto výletem.

No tak se zatím mějte, koukněte na fotky a snad sem dám brzy příspěvek z tohoto týdne a našeho výletu do Tokya na rybí trh a do obřího akvária ;)


a toto je ten Buddha


okrasné zelí ;D

před vstupem jsme se samozřejmě museli umýt ;)

kapříci




a králíci ;)



a toto je ten "Hajzlík" ;)

mohli jsme aj krmit kozu


a opičky!!





teď už se nacházíme v Buddhovi, měli tam výstavku různě svítících Buddhů

konstrukce hlavy

postup výstavby

pohled seshora

místnost se zlatými Buddhy



toto je místnost pro opisování japonských básní

nakoncu si Kuba ještě musel vylézt na bambus ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat