pátek 11. listopadu 2011

Zbytek druhého týdne v Tsukubě a požární cvičení

Tak celý tento týden byl spíše o poznávání pracoviště a Tsukuby.
Pondělí jsme se šéfem (prof. Málkem) probrali s mou vedoucí tady v NIMSu (dr. Segawa) probrali, co bych tady vlastně měl dělat, no a hned na úterý jsem si musel připravit na toto téma prezentaci - fakt paráda ;)
No nicméně jsem to v úterý nějak zvládl a domluvili jsme se, co bych měl dělat - nakonec začnu s ramanovou mikroskopií a SEM-kem (skenovací elektronová mikroskopie). Úterý odpoledne se pak neslo v duchu školení bezpečnosti v NIMSu a vůbec, kdekoli v japonsku - no děs a hrůza!! Během těch 3h jsem ztratil chuť k životu - to byla taková nuda, že se u toho nedalo ani spát. Ale přetrpěli jsme to a pohoda ;)
Ve středu jsme pak během dne měli oraginozovanou pochůzku po NIMSu v rámci "Lab tour" (= prohlídka laboratoří). Tak jsme prošli všechny tři částí NIMSu, podívali jsme se do různých laborek a bylo super, když člověk viděl, co všechno tady mají. No pak jsme se vrátil do kanclu, kde jsme konečně zprovoznili připojení k netu přes WiFi.
Ve čtvrtek a v pátek jsem si dělal své, jelikož moje školitelka byla někde pryč, no nicméně doufám, že v pondělí konečně začneme s nějakým experimentem. Jinak kancl fakt docela strašný, je to taková králikárna a celkem hnusná - v tomto jsem čekal, že budou mít Japonci větší pořádek (viz. fotky).
V pátek jsme měli o5 movie club a koukali jsme na polskou komedii Chlopaki nie placza - toš byla to docela sranda poslouchat film v polštině a do toho číst anglické titulky - no asi po 10 minutách jsem přestal číst titulky a jen poslouchal, bo jsem zjistil, že když se soustředím na zvuk i titulky, tak díky ne zrovna dokonalému překladu, jsem skoro nic nechápal. Nicméně po chvíli jsem trochu osvěžil poslech polštiny a bylo to v pohodě ;) Večer jsme pak zakončili v Hot-Stafuskleničkou Mamba Jamba ;)

Dnes (v sobotu) jsme měli ráno v Ninomiya Housu požární cvičení, docela prča ;D V 10.00 začal poplach, že ve druhém patře hoří - toš jsme si všichni nasadili helmy a vyrazili jsme k evakuačním schodištím a na nedaleký plácek (takové hřišťátko), kde jsme měli shromaždiště a udělali jsme kontrolu, zda někdo nechybí. Evakuaci jsme stihli za 7 min a beze strát, tak nás hasiči chváli - no není divu, když 10 min před poplachem proběhlo hlášení o cvičení ;)
Poté nám hasiči předváděli, jak používat hasičáky a prošli jsme školením, jak se chovat při velkém zemětřesení - toš celkem fajn to bylo- viz. fotky
Odpoledne jsem si pak poprvé vypral - zjistil jsem, že tady zas tolik věcí nemám a tak ani nemá cenu je třídit na barevné/bílé/černé - takže takový mišmaš, nicméně jsem akorát nepřišel na to, kam narvat aviváž a prášek. Tak jsem nakonec prášek nasypal jen na prádlo no a aviváž jsem vláknul do nějaké nádržky, o které nevím, k čemu, tak uvidíme ;) No a zbytek dne asik strávím u kompu musím dopsat článek a na příští pátek připravit prezentaci, kterou budu mít na takovém Česko-Japonském semináři.
No a zítra se chystáme se šéfem někam kousek k Tokiu - říkal, že nám ukáže, jak se dá cestovat "levně". Takže to bude celkem fajn výlet - pak hodím reference ;)

Tož zatím čus. Přidal jsem fotky s výhledem z balkonu a pár fotek z požárního cvičení ;)



můj balkon

výhled sice nic moc, bo zrovna na tuhle stranu je to tady jen placka

a jinak mám hned pod oknem celkem rušnou silnici
takhle vypadá "vnitřek" budovy, vpodstatě budovy tvoří takový čtverec, uvnitř něhož je pěkné "atrium"
i s posezením
no a výhled na opačnou stranu, než je ode mě - v pozadí je Tsukuba Mountain

no a tohle je moje pracovaní místečko

jak jsem řákal - taková králikárna, v kanclu nás je 9


No a fotky z požárního cvičení:
evakuace!!! - ale čas na fotky byl ;)



demonstrace hašení požáru hasičákem - hlavně nezapomeňte zařvat "Kaji desu!!!" neno "Fire!!!"


a další předváděčka tentokráte takových malých "hasičáků"
tady těch - jsem si poprvé, když to viděl, myslel, že jde o osvěžovač vzduchu ;D pak jsem se podíval na cedulku vedle a zjistil jsem, že teda jde o hasicí přístroj

ty malinké jsou vpodstatě jen na uhašení malého požáru v kuchyni

no a ještě předváděčka hydrantu ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat