úterý 29. listopadu 2011

Nikkó - víc než zákon??

Tak další víkend za námi (za mnou tedy i pondělí ;) ).
Poslední víken začal jako každý jiný zde v Japonsku - v pátek jsme měli filmový klub. No jelikož jsme se chystali na víkend do Nikka, tak jsme nechtěli moc ponocovat a tak jsme posunuli začátek ze 20.00 na 19.30. Toš v 19.45 jsem dorazil k Mathiasovi (Němec, u něhož se tentokrát promítání konalo) samozřejmě jako první. Toš jsme otevřeli pifka, pokecali a cca ve 20.40 se začali trousit další - tolik k dřívějšímu začátku ;D . No tak jsme čekali, až všici dojdou a nakonec kolem 21.30 jsme se začali rozhodovat, na co se budeme koukat, toš měli jsme několik možností:
Mé návrhy - Kick Ass, Red Riding Hood, Tři mušketýři
Sergiu navrhl - The 13th Warrior (nevím, jestli to mám dobře, nenašel jsem to, je to něco z letoška)
Amhir - nějaký italský politický film
Toš nastala dlouhá debata, Amhirův film byl zamítnut hned a u zbytku jsme se nemohli rozhodnout. Pak přišel Sergiu s návrhem Adjusment Bureeau a bylo to jasné ;) No tak konečně ve 22h začal film a nakonec jsme to celé protáhli do cca 2h ráno - jo tolik k tomu, abychom se dobře prospali ;D

A přišla sobota ...........

A s ní i výlet do Nikkó - vyhledávaná japonská destinace pro turistiku. Toš jsme ráno vstali a 8h jsme  vyrazili na vlak. Skoro všichni jsme se sešli v Tsukubě na nádraží a vyrazili jsme na výlet. Byla jsme skvělá mezinárodní skupinka - byli jsme 4 - Čech + Korejka žijící v Japonsku + Japonka + Moldavec žijící už dlouhou dobu ve Švédku. V Tokiu se k nám ještě přidal Němec. Toš jsme zdárně docestovali - cesta trvala cca 3,5h a nic zajímavého se během ní nestalo. Dorazili jsme do stanice Tobu Nikkó a tam jsme se šli rovnou zaregistrovat do svých hostelů - bohužel byly všechny celkem plné, tak jsme byli rozděleni na 3 + 3 - takže holky spolu a kluci spolu - jestli vám nějak nevycházejí počty, tak jde o to, že večír se k nám připojila ještě jedna Polka ;) Po zapsání se v hostelech jsme vyrazili do restaurace něco zdlábnout a pak na prohlídku chrámů. Toš bylo to zajímavé, no ale abych řekl pravdu, tak všechny ty chrámy tady vypadají stejně, takže po prvních dvou už ta prohlídka člověka omrzí. No ale i tak jsme cca do 16h trajdali po chrámech. Pak jsme vyrazili ještě k jedné svatyni, která byla vzdálená cca 20 min pěšky za chrámy. Holky (Japonka+Korejka) už jít nechtěly, jelikož se bály, že bude za chvíli tma a že se ztratíme. No nakonec jim nic jiného nezbylo, než nás následovat a tak jsme šli. Toš pěkné to bylo a nakonec si to i holky pochvalovaly. Cestou zpět jsme dokonce v lese natrefili na 2 srny - už bylo šero, tak si jich ostatní nevšimli, dokud jsem je neupozornil. No a jak jsem je zahlíd já?? Tak ty srny měly totálně bíle prdele a jedna znich se s ní otočila na mě - asi mě tam chtěla poslat, či co ;) No holky se samozřejmě vyděsily - nevím, jestli tady v japonsku nejsou zvyklí potkávat divou zvěř, ale bály se víc, než ty srny, a to nevěděly, co je čeká další den. No nakonec se setmělo úplně (tady to jde strašně rychle - během 20min je tma jak v pytli), ale to už jsme byli ve městě. uvažovali jsme, co podniknem a vymysleli jsme onsen - japonský horký pramen - toková horká lázeň. Toš jelikož jsem v tom nikdy ještě nebyl, tak jsme vyrazili. Jde o to, že člověk jen tak "na Adama" vleze do takového bazénku s horkou vodou, která vyvěrá přímo z horkého pramene. Jediné, co je asik škoda, že nejsou smíšené - prostě ženy a muži zvlášť :(
Ale i tak to bylo super. No a kolem 22h jsme se vrátili a vyrazili ještě pro něco na večeři do supermmarketu a hlavně si nakoupit jídlo na celodenní turu na neděli. No ale jelikož v Nikko byla ještě naše velká česko-slovenská výprava (cca 4 Češi a jedna Slovenka), tak jsme se ještě u nich na "privátě" sešli a něco jsme popili - Sergiu donesl 0,5l ruské vodky, ale ta byla vynikající, no a jinak jsme popíjeli pivko a pak ještě whisku - no zase se to protáhlo cca do 2h ráno ;D
No nicméně ráno jsme vstali a vyrazili na celodenní výlet v okolí jezera Chuzenji. Toš výlet to byl celkem pěkný. Nejprve jsme se dopravili autobusem do dané oblasti a navštívili jsme vodopád Kegon, to bylo kousek od parkoviště ;) No ale Japonci jsou už jak my, za vše se platí - k vodopádu se dalo sjet výtehem a podívat se na něj i zespoda (cena 1000 JPY cca 230 Kč), no nám stačil pohled seshora ;) Pak jsme vyrazili na turu.
Oblast Nikko je prý plná opic - no my potkali 2 a byl to celkem zážitek ;D Jedna seděla na sloupku u mostku a byla nějaká podrážděná. No ale když už tam byla, tak jsem si ji musel vyfotit. Toš jsem došel do správného úhlu blíž k opici - no ta mrcha po mě málem skočila. Pak došel aj Sergiu - opice hned "zavrčela", což Sergiu oplatil svým zavrčením, a to už stačilo k tomu, aby se opice na nás vrhla ;D Toš v tu ránu se všichni dali na útěk s Japonkama v čele - no nakonec jsme se jí postavili čelem a když zjistila, že je nás víc a jsme větší, tak s nesmírnýma kecama si dala říct a vrátila se zpět ke své kamarádce - toš prdel, jen nevím, co bysme dělali, kdyby se na nás opravdu vrhla a nedej bože ještě někoho kousla. Tak nám ten den začal trochou adrenalínu ;) no a vyrazili jsme na horský výšlap - naším cílem byla hora Hangetu (1 753,1 m). No zjistil jsem, že bych měl asik začít více chodit po horách - ten výšlap byl pro mě masakr, už v půlce jsem myslel, že vyplivnu své plíce!! Ještě že tam byly ty Japonky, kterým to dalo zabrat ještě víc, takže ten celý výstup zdržovaly trochu víc než já. Ale bylo to super, ten výhled a celkový pocit stály za to. Byla to vlastně taková 3-vrcholovka - vylezli jsme na jednu horu, pak trochu slezli a zas na další. toš paráda - holky jsme strašili mědvědy, takže si nejen mákly, ale ještě byly furt vestřehu ;D. Nakonec jsme slezli dolů k jezeru. Už se začalo stmívat, tak začla být celkem kosa. Voda v jezeře měla cca 11°C, takže nic moc, ale to Phillipa (Němec) neodradilo a šel se vykoupat. Samozřejmě, že neměl plavky, tak šel "na Adama" - no další šok pro naše japonské kolegyně ;D Ty z toho byly úplně paf a celou cestu se nás pak ptali, jestli to je v Evropě normální, koupat se jen tak naostro - tak jsme jim řekli, že jako docele jo ;) No tak nevím, co pro ně tedy byl větší šok, jestli naše odpověď, nebo vzteklá opice na začátku dne ;D No a tak jsme vyrazili podél jezera zpěk k městečku. Dorazili jsme už za tmy cca v 5h. Už na začátku výletu jsme se rozhodli, že až dojdem zpět, tak zase zajdem do onsenu, abychom se trochu uvolnili před cestou z5 do Tsukuby. Našli jsme onsen v nějakém hotelu - no bylo to si dražší než ten v sobotu, ale byl parádní!! Tentokrát byl ten pramen se sírou, tak to pěkně sírou smrdělo, ale bylo to daleko uvolňující a ta síra celkem působila dobře na pokožku - no jedinou nevýhodu to mělo, že jsem tu síru ze sebe cítil aj v pondělí ;) No tak po koupeli jsme vyrazili zpět do Tsukuby, cesta trvala cca 4h a dojeli jsme kolem půlnoci a všichni celkem utahaní. No prostě super strávený víkend!!
No už se celkem těším na další výlet ;)

Mrkněte na fotky a mějte se ;)

Tobu Nikkó

ta budova to v pozadí trochu ruší, ale nebude tam na furt, je to jen dočasná stavba kolem jednoho chrámu, aby ho mohli zrekonstruovat.

Mary - Korejka žijící v Japonsku

opice byly všude ;)

zleva: Mary, Sergiu, Tomoe, já

přáníčka

fakt krásné stromy

večerní procházka

Vodopád v Nikko

a tohle je ta agresivní opice

první vrcholek s krásným výhledem na jezero

zleva: Agneszka, Sergiu, Mary, Tomoe a dole leží Phillip

v pozadí je Tsukuba Mountain

v pozadí sopka Fudži

konečně vrchol

o5 parádní výhled

a cesta dolů - ten začátek byl masakr